ملی چنج ، یک صرافی دوست‌ داشتنی
profile

ورود / ثبت نام

منو
1401-11-03 13:15:39
ترفندهای پیشگیری از کلاهبرداری

در چند سال اخیر نه تنها فعالیت مالی انسان‌ها، بلکه راهکارهای کلاهبرداری مجرمان نیز تغییر کرده و سارقان نیز به‌روز تر شده‌اند. ملی چنج نیز از آغاز تا به امروز همواره در تلاش بوده تا ترفندهای این افراد را شناسایی کرده و در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی کند. در ادامه این مطلب، می‌توانید با انواع روش‌های کلاهبرداران آشنا شده و خود را در برابر آن‌ها ایمن کنید.


کلاهبرداری شماره یک: یک شغل پردرآمد تنها با باز کردن حساب ملی چنج!

شاید در سایت‌های نیازمندی، کاریابی و یا گروه‌های تلگرامی و اینستاگرام با چنین آگهی‌هایی برخورد کرده باشید. مطابق این آگهی‌ها شما برای این کار تنها کافی است تا اطلاعات شخصی یا حساب کاربری ملی چنج خود را در اختیار این افراد بگذارید. حتی از شما دعوت می‌کنند که در ملی چنج حساب باز کنید و اطلاعات ورود به حسابتان را در اختیارشان قرار دهید. به اصطلاح حساب‌تان را «اجاره دهید» و حقوق ثابت یا پورسانت دریافت کنید. آن‌ها ممکن است دریافت وام بدون بهره، سرمایه‌گذاری و کاریابی را بهانه کرده و یا حتی با اعتمادبه‌نفس، خود را کارمند ملی چنج معرفی کنند.


فراموش نکنید که همکاران ما در ملی چنج به‌هیچ‌عنوان برای چنین مواردی با شما ارتباط برقرار نمی‌کنند، ملی چنج هرگز از شما نام کاربری و پسورد حساب‌تان را درخواست نمی‌کند.


کلاهبرداری شماره دو: فروش رمزارز با کارمزد عالی!

در این روش برخلاف روش قبلی، قربانی یک فرد از همه‌جا بی‌خبر و جویای کار نیست. بلکه جزء مشتریان تازه‌وارد ملی چنج هستند که حساب کاربری دارند. ولی به دلیل نداشتن تجربه و یا عدم آشنایی با ترفندها، پیشنهادهای کلاهبرداران را منطقی و پرسود تلقی می‌کنند.


کلاهبردار با بهانه‌های مختلف وارد معامله با قربانی می‌شود. او به کیف پول قربانی در ملی چنج رمزارز واریز کرده و کاربر در ازای دریافت کارمزدی وسوسه‌کننده، به او ریال پرداخت می‌کند.


به‌طورکلی خرید و فروش ارز برای افراد ناشناس هرقدر سود ده، می‌تواند اهدافی مانند فرار مالیاتی، مخفی‌کردن گردش مالی و یا حتی پولشویی را در پشت پرده داشته باشد. کمک‌کردن به این افراد تحت هر شرایطی غیرقانونی است و متأسفانه در این ‌بین، تنها پای کاربر احراز هویت شده وسط خواهد بود و مجرم شناخته خواهد شد. 


قبل از ورود به هر معامله‌ای ابتدا از تمیز بودن منبع پول اطمینان حاصل کنید.


کلاهبرداری شماره سه: خرید ارز دیجیتال برای افراد ناشناس!

تنها کافی است تا فعالیتی در دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید و به مراتب از این پیام‌ها دریافت کنید. پیام‌هایی که از شما می‌خواهند در ازای واریز ریال به حسابتان برایشان رمزارز بخرید، و رمزارزها را به کیف پول خریدار واریز کنید. در این میان هم مقداری از پول را به عنوان کارمزد برای خودتان بردارید.


پولی که این فرد به حساب شما واریز می‌کند در اغلب مواقع پول تمیزی نیست و یا حتی می‌تواند دزدی از حساب بانکی یک قربانی دیگر باشد. پول دزدی را به شما واریز می‌کند و بعد شما به صورت رمزارز برایش ارسال می‌کنید که دیگر قابل پیگیری نیست. هیچ اثری از حساب کاربری کلاهبردار وجود ندارد و این در حالی است که حساب کاربری شما احراز هویت شده و شما به‌عنوان قربانی، از سوی پلیس فتا مجرم شناخته خواهید شد.



برای مقابله با چنین کلاهبرداری‌هایی چه کنیم؟

به‌هیچ‌وجه حساب کاربری ملی چنج خود را در اختیار  دیگران قرار ندهید. افراد با در دست‌داشتن حساب کاربری شما، درست مانند اینکه شناسنامه شما را داشته باشند می‌توانند هر جرمی را به نام شما مرتکب شوند. 

مسئولیت تمامی تراکنش‌ها متوجه شخص شماست و بروز هرگونه مشکل، گریبان شما را خواهد گرفت. 


از خرید و فروش رمزارز برای افراد ناشناس اکیداً خودداری کنید.

در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی خود نهایت دقت را به کار ببرید و اجازه ندهید تا کلاهبرداران از هویت واقعی و مجازی شما سوءاستفاده کنند. 


به دست آوردن چنین مبالغ وسوسه‌برانگیزی هرقدر هم ساده به دردسرش نمی‌ارزد. فراموش نکنید که سلام گرگ به‌هیچ‌عنوان بدون ‌طمع نیست! 


کلاهبرداران ممکن است از نقاب شرکتی سرمایه‌دار گرفته تا پولدار بی‌سوادی که دوست دارد بیتکوین داشته باشد و کار با اپلیکیشن را بلد نیست و حتی پدر بیچاره و نگرانی که می‌خواهد برای بچه‌اش در کشور غریب پول بفرستد را به چهره بزند! فریب داستان‌های متعدد و حتی سوزناک آن‌ها را نخورید!


در میان قربانیان افراد باهوش بسیاری وجود دارند که هرگز در خیالشان نمی‌گنجید چنین مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. وسوسه‌شدن و فریب‌خوردن ممکن است برای هرکسی رخ بدهد. پس محتاطانه عمل کنید.


روش‌های زیادی برای کسب درآمد در ملی چنج وجود دارد و شما به‌طور قطع به چنین روش‌های مشکوک و خطرآفرینی نیاز نخواهید داشت. 


در این فضایی که به اصطلاحِ عامیانه «کلاهبردار، عاشق چشم و ابروی شما نیست»، پیش از اقدام به هر فعالیت مالی، دانش خود را از این بستر و فضای بازارهای مالی افزایش دهید، آکادمی ملّی‌چنج روزانه در راستای توسعه دانش و آگاهی‌بخشیِ کاربران خود، تولید محتوا انجام می‌دهد.