ملی چنج ، یک صرافی دوست‌ داشتنی
profile

ورود / ثبت نام

منو
1401-07-30 09:50:01
بهره‌برداری برنامه جامع در جهت تأسیس کسب‌وکارهای دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در مراسمی که با میزبانی شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و حضور اصحاب رسانه و مدیران تاثیرگذار حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور برگزار شد، از خدمت جدید این مجموعه ی پیشگام در حوزه نوآوری و کسب و کار، موسوم به برنامه برکت رونمایی شد.


شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در ادوار گذشته نیز طرح‌هایی دانش‌محور و با پتانسیل بالای اشتغال‌زایی را به بهره‌برداری رسانده بود. طرح هایی نظیر "خیریه‌های کسب‌وکارساز" که سالانه بیش از 10 کسب و کار دانش‌بنیان جدید را با رویکرد عام‌المنفعه و با هدف خلق فرصت‌های شغلی برای افراد توانمند و نخبه روانه بازار کشور می‌کند.


هدایت اله سلیمی، مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان، در حاشیه بهره‌برداری از برنامه برکت در جمع خبرنگاران بیان کرد: رویکرد اصلی مجموعه پشتیبان، ورود سرمایه‌های خارجی به کشور و مدیریت ظرفیت‌های داخلی است تا با استفاده از بستر بوجودآمده بتوان شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کرده یا کسب و کارهای نوینی که حداقل یک نیاز اساسی کشور را پوشش دهند، تاسیس نمود.

هدایت اله سلیمی افزود: برنامه جامع مشارکت با صاحبین رسانه‌های بزرگ دیجیتال در تاسیس کسب و کارهای دانش‌بنیان "موسوم به برنامه برکت" نیز در همین راستا تدوین و عملیاتی شده است.

او افزود: در کشور ایران ظرفیت‌های عظیم  رسانه‌ای از طریق فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون وجود دارد که متاسفانه نسبت به آن هیچ حمایت و توجهی صورت نگرفته است. فعالین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که عمدتا محتوای موثر ، کاربردی و علمی را تولید و منتشر می‌کنند، رها شده و بجای دریافت سرویس‌های تشویقی بابت فعالیت‌های مفید،دانش‌ساز و فرهنگ‌ساز خود، به صورت مداوم در هراسند تا مبادا زحمات چندین‌ساله خود و همکارانشان را یک‌شبه از دست بدهند. در این بستر سرمایه‌گذاری‌های مالی و زمانی بزرگی صورت گرفته است و ده‌ها هزار شغل را در خود جای می‌دهد.


سلیمی ادامه داد: شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان با عملیاتی شدن "برنامه برکت" تلاش دارد تا در بهبود این روند و استفاده از ظرفیت موجود در فضای مجازی برای تاسیس کسب و کارهای دانش‌بنیان و نوآور ، سهمی داشته باشد.

او گفت: در برنامه برکت ، با پشتیبانی همه‌جانبه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان و با مشارکت صاحبین رسانه‌های بزرگ دیجیتال، کسب و کارهای دانش‌محور و زودبازده تولید شده که مالکیت دائم آن در اختیار اصحاب رسانه می‌باشد.

وی تشریح کرد: این کسب و کارها که عمدتا الکترونیک هستند با زیرساخت کامل، تامین مالی، پشتیبانی، نیروی انسانی و واحد انفورماتیک فعال در اختیار صاحبین ظرفیت‌های رسانه‌ای فضای مجازی و فعالین این حوزه قرار گرفته و مالکیت دائم آن بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای به ایشان واگذار می‌گردد.


هدایت اله سلیمی افزود: برنامه برکت به گونه‌ای تدوین شده است که صاحبین رسانه‌های دیجیتال و فعالین فضای مجازی، بدون پرداخت هیچگونه هزینه اصلی و جانبی جهت راه‌اندازی، مالک یک کسب و کار نوآور، پربازده و دانش‌بنیان شده و بدون نگرانی از چالش‌های اجرایی، مدیریتی و مالی آن، می‌توانند به فعالیت‌های رسانه‌ای خود بپردازند.

سلیمی با بیان اینکه تمامی مسئولیت‌های اجرایی، مالی و پشتیبانی کسب و کارهای تاسیس‌شده بر عهده شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان می‌باشد، افزود: در برنامه برکت فعالین فضای مجازی به فعالیت علمی، آموزشی و فرهنگی قبلی خود ادامه داده و تنها مسئول معرفی کسب و کار تحت مالیکت خود به کاربران و دنبال کنندگان می‌باشند.


مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در مورد مزایای این طرح گفت: در این برنامه، کسب و کارهای تاسیس‌شده علاوه بر پشتیبانی همه‌جانبه در تمامی سطوح، تامین مالی و فعالیت اصلی تجاری خود، دارای امکانات متنوعی نظیر باشگاه مشتریان اختصاصی و امکان برگزاری انواع کمپین‌ها می‌باشند تا تعاملات صاحبین رسانه‌ها با کاربران خود حفظ شده و افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر درخواست مشارکت در این طرح از طریق سامانه شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان به آدرس www.poshtiban.org  امکان پذیر می‌باشد.


دکتر هدایت اله سلیمی، مدیر عامل شبکه کشوری کسب و کار پشتیبان در خاتمه گفت: برنامه جامع مشارکت با صاحبین رسانه‌های بزرگ دیجیتال موسوم به "برکت" در حال حاضر با مشارکت سامانه پرداخت الکترونیک ملّی‌پِی ، سامانه رمز پایه ملّی‌چِنج و مجموعه فناورانه ملّی‌تِک عملیاتی شده و بزودی بیش از 13 شرکت تامین زیر ساخت دیگر به آن ملحق خواهند شد.


منابع خبری:

باشگاه خبرنگاران جوان

فارس نیوز

ایرنا