ملی چنج ، یک صرافی دوست‌ داشتنی
profile

ورود / ثبت نام

منو
سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)
1401-11-02 10:05

سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)

بخش اول: زندگینامه


سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) در سن 29 سالگی، چهارمنی صرافی بزرگ ارزهای رمزنگاری‌شده جهان از نظر حجم مبادلات، یعنی FTX را اداره می‌کند و همچنین مدیر عامل شرکت Alameda Research، سازنده بازار رمزارزهای میلیارد دلاری است. اما همه چیز، ممکن است شروع ساده خود را داشته باشد.


پس از اتمام مدرک فیزیک خود در مؤسسه فناوری ماساچوست در سال 2014، بنکمن-فرید سه سال را قبل از شروع به کار Alameda در سال 2017، به عنوان یک تاجر در شرکت بازرگانی Jane Street Capital گذراند. طبق مصاحبه‌هایش، فلسفه زندگی او نوع دوستی موثر بود که او را تا به امروز راهنمایی کرده است.


در مورد FTX، صرافی به سرعت در عرض تقریباً سه سال به ارزش خیره‌کننده 32.5 میلیارد دلار رسید. بانکمن-فرید در اوقات فراغت خود، یک بشروست مشتاق است که قصد دارد در نهایت، بیشترِ ثروت 11 رقمی خود را ببخشد. با این حال، گفته می‌شود که او تا کنون تنها 0.1 درصد از دارایی خالص خود را اهدا کرده است.


سال گذشته، بانکمن-فرید دفتر مرکزی FTX را از هُنگ‌کُنگ به باهاما منتقل کرد و خود نیز به آنجا نقل مکان کرد و به یک چارچوب قانونی بهتر در حوزه قضایی رمزارزها اشاره کرد. باهاما اولین کشور در جهان بود که یک ارز دیجیتال مرکزی یا CBDC به نام Sand Dollar را پذیرفته بود. علاوه بر این، بانکمن-فرید محیط پر جنب‌وجوش، امن و آزاد جزیره را دلیلی برای نقل مکان ذکر می‌کند.



برگرفته از مصاحبه‌های وی با نشریه‌های خبری | ترجمه و تنظیم متن: امین امیری

0 دیدگاه
  • 5
    %
  • 4
    %
  • 3
    %
  • 2
    %
  • 1
    %
مجموع امتیاز

امتیاز یا دیدگاه خود را ثبت نمایید

برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید